Rabu, 15 Mei 2013

Event : Deuter Trail Fun Run 2013 - Putrajaya Challenge Park

Assalamualaikum..Selamat pagi kengkawan semua.Masih belum terlewat untuk saya tunjukkan pada kengkawan yang saya masuk event hari Ahad ( 12 Mei 2013,2 Rejab 1434H ).Seronok juga apabila masuk event yang mendatangkan faedah pada diri juga pada kesihatan.Jadi pada yang berminat nak masuk event larian,rujuklah pada kengkawan yang minat pada benda-benda begini.

11.5.2013,Jam 12.00 pm

Mula bertolak dari Temerloh bersama kengkawan ikut jalan lama.Sepanjang perjalanan ada juga yang tersesat tapi sekejap je.Alhamdulillah,destinasi yang dicari akhirnya sampai juga dekat izinNya.

11.5.2013,Jam 5.15 pm

Pada mulanya kami tiba di kawasan Dataran Putrajaya dimana nampak Perbadanan Putrajaya serta bangunan kerajaan yang tersergam indah.Juga Masjid Putrajaya yang belum pernah dilihat.

Tapi sebenarnya bila ditanya pada Pok Guard kat situ,PCP berada ditempat lain.Kami kemudian bergerak untuk mencari lokasi tersebut  Pada mulanya kami tiba di suatu tempat.Ingat da sampai,rupanya ianya kat sebelah ajer.


Inilah tempatnya..Sama jer cuma beza sikit lah.Bukan tempat mendaftra,tapi tempat nak wal-climbing.Tengok kat dalam memang bestla.Ingat lepas ni nak pergi lagi kat sini.


Akhirnya Tiba di lokasi yang dituju iaitu Putrajaya Challange Park ( PCP )Taman Cabaran Putrajaya.Lokasi tersebut berhampiran dengan Presint 2 Putrajaya dan hampir-hampir juga dengan PICC ( Putrajaya International Convention Centre ).

Sesampainya disitu,saya bersama kengkawan perempuan pergi mendaftarkan diri untuk mendapatkan collection guddies ( first time baru dengar perkataan tu )iaitu beg..kasut.beribu jenama ..haha..itu iklan Zalora.com.Saya dapat beg pinggang,baju larian warna biru,nombor larian.


Inilah tempat mendaftarnyer..Sempoi dia punyer place.


Selepas itu,kami bergerak untuk mencari penginapan.Penginapan telah dijumpai iaitu di Hotel Boutique yang terletak di kawasan bandar Daerah Dengkil,Selangor.Tak jauh mana dari PCP.Disitu berjumpa dengan kengkawan perempuan bersama bfnyer..Haha..Mendaftar di hotel tersebut dengan harga satu bilik RM128.Mahal tapi kira oklah.Bilik pun cantik sebab ambil yang superior.



lawa tak bilik hotel ni??Memang kemas walaupun harga mahal..Bilik air pun ada stail..


12.5.2013,Jam 6.00 am - 7.00 am

Bangun pagi..mandi..solat..Sarapan ditempat yang disediakan..Kemudian check out hotel dan bergerak ke lokasi.


12.5.2013,Jam 7.45 am

Tiba dilokasi.Acara bermula.Sesi warming up bermula.Ramai juga yang masuk acara.Ianya terdapat 4 acara iaitu Kategori terbuka Lelaki,Perempuan,Junior Lelaki dan Perempuan.Saya masuk acara Terbuka Lelaki.Tapi tak pakai pun baju yang diberi.Kengkawan kata boleh tak pakai.


no.larian saya..



12.5.2013,Jam 8.00 am

Acara bermula.Lokasi larian adalah dikawasan perbukitan.Semua kategori ikut jalan yang sama.Kategori yang diambil adalah larian sepanjang 7 km.Sepanjang larian hampir juga termuntah.Aiya..Itulah balasan tak training cukup-cukup.


12.5.2013,Jam 9.00 am

Acara tamat.Tak menang pun.Tak kisahlah asalkan hepi.Dapatlah juga gift finisher.Bergambar after event (sempat lagi yek.Haha )


Setelah selesai,kami bertiga bertolak untuk pulang.Sebelum pulang,kami menikmati dulu keindahan Ilahi serta  
pemandangan yang menarik dan bangunan yang tersergam di Putrajaya dan tiba di Temerloh pada petang harinya.



Inilah Masjid Besi ( Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin yang indah ..kalaulah suatu masa nanti impian saya nak bergambar dengan bakal isteri kat sini )


 Banguna Putrajaya


Istana Kehakiman..Ingat tak filem Kapooww?? Elok je depan istana ni.Tak retak pun..Haha..



Jambatan ke Putrajaya..Dimana medan peretempuran antara Atoi Kapoow (Zizan Razak ) dengan Alakezamboo ( Khir Rahman )




Tiada ulasan: