Isnin, 19 Ogos 2013

Rahsiaku...

.Dunia yang aman kini kembali bergolak.Bukan bergolak dek fenomena bencana alam mahupun peperangan dunia antara negara tentera berkuasa.Dunia dilitupi sarung hitam yang berbau kejahatan sihir yang muncul secara mendadak..Muncul kumpulan kegelapan bergelar..The BlackNi9e..

Habibi.seorang jejaka yang bersifat bersahaja dan suka berfoya-foya akhirnya terjerumus ke dalam dunia alam ghaib melalkui kemalangan yang membabitkan nyawa.Setelah itu,dia berubah dan menjadi seorang yang   taat kepada Yang Maha Kuasa dan memihak kepada kebenaran serta benci kepada kebatilan dunia.Namun begitu,dia sebenarnya merupakan leluhur kepada Pahlawan terbilang di Nusantara..Siapakah pahlawan itu...Apakah hubungan Habibi dengan Raja Kayangan Bumi yang digelar Sunan si penduka Tanah Rencong?

Dapatkah Habibi bersama rakan seperjuangannya yang memihak kepada cahaya keimanan menamatkan stategi The BlackNi93 dalam usaha memahat tiang kerajaan sihir mereka?

Yang pastinya.
Allah Maha Benar.
Maka kejahatan takkan kekal selamanya di dunia..


Tagline..
 Dengan NamaMu Maha Suci
Hatiku selalu terpahat  AsmaMu

Semoga karya ini akan diciota sebaiknya meskipun tak sebaik novel Ramlee Awang Murshid..dan aku mengagumi karya beliau yang bijaksana dek idea yang diilhamkan Allah Maha Kuasa dan MahakaryaCinta.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jika novel ini sudah terbit,sila maklumkn kpd saya.

Unknown berkata...

DOAKANLAH SEMOGA IANYA TERBIT DENGAN IZIN ALLAH