Selasa, 17 September 2013

MUHASABAH DIRI : FESYEN WANITA ISLAM SEKARANG

Assalamualaikum wbt..

Info kali ini berkait dengan Muslimah masakini.Lihatlah bagaimana cara wanita Islam masakini berpakaian yang sememangnya tidak menurut syariat Islam.Walhal Islam telah bertapak di Asia kira-kira 1400 tahun dahulu dan telah sampai serunya pada ketika itu.Jadi,sukarkah mengikut apa yang Allah perintahkan?Atau sengaja mencampakkan diri ke lembah kebinasaan?Di bawah ini adalah contoh-contoh fesyen wanita zaman sekarang dan semoga anda yang bernama wanita wajar menghindarkan diri dari berfesyen sedemikian.

1. Berbaju kurung tetapi ditempah mengikut bentuk badan menyebabkan terzahir bentuk buah dada, pinggang dan bentuk punggung mereka apabila berjalan.

2. Berjubah tetapi fabrik kain yang lembut dan ditempah membentuk badan menyebabkan ternampak garis pakaian dalam mereka dari luar jubah.

3. Bertudung tetapi dipakai bersama T-shirt lengan pendek mendedah lengan dan sangat sendat (fit).

4. Bertudung tetapi dipakai bersama slack sendat dan jeans ketat yang diburukkan lagi oleh baju yang singkat tidak cukup menutup punggung mereka.

5. Bertudung tetapi dipakai bersama LEGGINGS yang terang dan nyata kelihatan seperti kaki yang telanjang.

Di dalam Islam, bolehkah anda mencampur-adukkan dua konsep fesyen yang nyata bercanggah dengan niat menjadikannya fesyen yang halal ? Yang dimaksudkan di sini adalah trend wanita Islam Malaysia terkini yang tidak malu memadankan pakaian Muslimah (tudung dan busana) bersama pakaian Maksiat seperti slack sendat, jeans sendat dan leggings ketat.

Sudah terang dan nyata bahawa apa-apa pakaian yang menampakkan alur bentuk tubuh dijatuhkan sebagai dosa besar oleh Islam, malangnya ramai wanita Islam tetap memakainya dan tidak kisah tentang dosa aurat

*Sama-sama Muhasabah diri disaat nyawa masih lagi dijasad kalian yang bernama Wanita Muslimah 


Hayati dan renungkanlah pada ayat Ilahi ini agar berubah menjadi wanita Muslimah yang solehah....

Firman Allah SWT yang bermaksud ;


Tiada ulasan: