Isnin, 21 Oktober 2013

Coret moret di pagi Isnin..No Monday Blues

Assalamualaikum..Salam bahagia dan bukan satu Malaysia malah satu dunia yang seisinya beragama Islam.Salam sejahtera dan bahagia hendaknya buat para pencinta Allah dan para pencari cinta Allah..Salam sayang dan cinta saya untuk semua..

Salam titipan buat yang berbahagia dan sedang berduka
Buat yang sedang berkeja mahupun yang masih diulit mimpi membuat istana dalam kayangan angan2..Ayuh,bangkitlah dan binalah impian di alam realiti..

Hari Isnin hari permulaan..Jangan jadikan hari Isnin hari untuk bersenang lenang tanpa kerja.Bangkitlah,carilah kerja yang bermanfaat..Jangan bila dapat kerja malas buat ataupun ngeteh ngekek ngokek..Haha.Itu kedai makan hanya di Temerloh..Ngeteh De Sungei.

Bangkitlah,,carilah rezki untuk membina kehidupan yang bahagia dan selesa.Biarpun rezki yang diperolehi hanya boleh makan satu hari..Ayuh,jangan malas-malas.Jangan mintak keje dapat,dan tak hargai kerje yang diperolehi..




Ayuhlah kawan-kawan baik yang dikenali mahupun belum dikenali,carilah rezki yang halal dan buat sehabis baik..Jangan mengharapkan APC ( Anugerah  Pekerja Cemerlang ) tapi PUNCHCAD orang lain yang tolong punchkan.Nanti kena punch atas muka baru tau..Takpun mintak kucing wastik tolong punch pakai kaki..Tepet sekali dengan kaki miau guna colour air yang ada kat kedai Fon Temerloh tu.


Cari rezki Allah biarlah ikhlas.Dan teruskan kehidupan yang sementara ini selagi hayat masih ada...Selagi belum tiba pada masanya...Bila da dapat rezki,berdoa agar rezki yang dicari halal dan barakah..Dan seterusnya bertawakkallah kepada Allah..




Tiada ulasan: