Rabu, 2 Januari 2013

Glamour hanya untuk sementara : Berita Jam 8.00 pm Di tv9


Assalamualaikum ya akhi dan ukhti sekalian..

Selamat menjalani hidup dengan senyuman..dengan senyuman..Moga selalu senyum dalam membuat apa-apa kerja asal baik dan halal disisi Allah.Dan jangan lupa,dalam menjalani sesuatu kerja itu,perlulah didahului dengan perkara ini iaitu :

  • Mulakan dengan Bismillahirrahmannnirrahim..ataupun ingin yang ringkas hanyalah Bismillah sahaja
  • Ambil wuduk dengan sempurna
  • Dan berdoa memohon rahmat dan keampunan dari Allah juga doa waktu pagi 

Contoh doa pagi


  • Bersedekah walau apa cara sekalipun ( janji barang yang disedekahkan itu halal )
  • Mulakan harimu dengan senyuman


Apabila tiba kehadiran tahun baru 2013,segalanya akan berubah..Oh,tidak sama sekali berubah jika kita masih lagi berada ditakuk lama..Perangai yang lama.Jadi,tekadkan azam untuk berubah dan menjadi yang terbaik dalam hidup anda dan jangan sia-siakan wktu muda anda sebelum tua anda..

Alhamdulillah,tanpa disangka-sangka,dengan izin Allah saya masuk dalam tv9,Eh,bukan masuk dalam kotak tvla..Maksudnya dalam siaran berita malam di tv9 dekat di mana?Dekat dihati semua…Bagi yang tak kenal saya lagi,mungkin anda yang telah menonton berita semalam yang memaparkan tentang liputan mengenai Ops Bersepadu Cegah Jenayah Syariah Daerah Kuantan yang diadakan selama 3 hari bermula Ahad hingga Selasa,adalah saya dalam siaran tu.Mungkin saya tak perasan,sebab ada sahabat bagitau saya masuk tv.Jadinya,bagi rakan2 blog mahupun yang singgah di blog saya ni ingin tahu apa kerjaya saya,saya adalah salah  seorang dari pegawai penguatkuasa agama di JAI Pahang.



* keratan akhbar Berita Harian dan Utusan Malaysia 2.1.2013 mengenai Ops Kuantan 


Semoga anda semua menyokong kerjaya saya ini dan selalu mendoakan saya yek..Sokongan anda harapan saya..Doakanlah kejayaan saya di dunia akhirat jua...Selamat pagi dan selamat bangun untuk berserah diri pada Maha Cinta...Wassalam...


Tiada ulasan: